sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Treeniä Pertin kanssa!

Kirottu vasen kierros. Viikonloppu on mennyt aivan liian nopeasti ja kohta on jo lähtö takaisin Lahteen omaan kotiin. Lauantaina hieman extempore lähdinkin ratsastamaan Pertin sileän treenien merkeissä. Olin ihan hukassa Pertin selässä, enkä oikein saanut kunnolla mitään toimimaan. Treenattiin mun omien käsien asentoa lähes koko tunti, mikä oli ihan extra-vaikeaa minulle, minkä vuoksi en oikein saanut mitään tuntumaa mihinkään. Kyllä sieltä sitten lopuksi muutama kelvollinen askel tuli, mihin oli hyvä lopettaa.

Tänään jatkettiin Pertin kanssa esteiden parissa. Rakennettiin maneesiin pieni rata ja eikun poni kuntoon ja ratsaille. Minulle oli jäänyt vähän eilisen fiilis päälle, enkä saanut kunnon tuntumaa poniin, kun tehtiin erilainen alkuverryttely kuin yleensä. Tultiin radan kaikkia osia yksitellen pienellä korkeudella, jonka jälkeen nostettiin esteet ja tulimme pari kertaa ratana. Heti esteiden noustessa meno alkoi parantumaan ja mulle sekä ponille jäi hyvä fiilis treeneistä. Muutamia virheitä tein lähestymisissä, mutta virheet tiedostamalla seuraavat hypyt sujuivat paremmin. Pertti on kyllä niin mainio poni mulle. Mulla on niin paljon opittavaa Pertistä ja tiedän, kuinka paljon poni pystyisi minulle antamaan heti kun oppisin sitä ratsastamaan kunnolla!

Viikonlopun aikana kiinnitin taas vaihteeksi huomiota vasempaan kierrokseen ratsastaessa. Ihan sama kenellä hevosella menen, niin aina se vasen kierros on se huonompi suunta.Olen yrittänyt miettiä ja keskittyä tähän ongelmaan jo monta kuukautta, mutta en vain tajua mistä tämä johtuu. Pitäisi käydä varmaan jossakin pilates-tunnilla, mistä ehkä löytyisi syy tähän vinouteeni. Tämä vinouteni näkyy varsinkin esteillä, kun aina vasempaan kierrokseen hypätessä kaikki hevoset laskeutuvat oikeassa laukassa alas, vaikka kuvittelen meneväni vasemmalle..En tiedä, miten lähtisin istuntaani korjaamaan, sillä yksinkertaisesti en itse huomaa sitä, mistä kohtaa olen vinossa.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti