torstai 31. joulukuuta 2015

2015

Alkuvuodesta olin koululla ensimmäisen kuukauden ja teoria-aineiden oheella ratsastin hevosia niin paljon kun kerkesin. Usein ratsuna löytyi altani Veera tai Poni. Ennenkuin työharjoitteluni alkoi, pidin viikon lomaa ja lähdin muutamaksi päiväksi Lappeenrantaan Jennan luokse. Helmi-maaliskuussa minulla oli kuuden viikon työharjoittelu Billnäsissä, jonka aikana pääsin työskentelemään toinen toistaan hienompien ja kivojen hevosten parissa. Harjoittelun loputtua pidin taas viikon loman, jonka aikana kerkesin käymään mm. kerran Riinan luona poneilemassa!

Billnäsistä :)
Kaksi ylempää kuvaa ovat, kun olin Jennan luona Lappeenrannassa
ja kaksi alempaa kuvaa ovat Riinan poneista Rullesta ja Rytystä :)

Huhti- ja toukokuun olin kokonaan Saksassa Aromailla, Lauran ja Niken luona harjoittelussa. Tein kuusipäivästä viikkoa ja heti ensimmäisen viikon jälkeen kadotin kännykkäni. Jokainen päivä oli erilainen ja pääsin tekemään todella paljon erilaisia hommia! Henkisesti tämä harjoittelu oli minulle todella rankkaa aikaa ja monet itkut tuli itkettyä niin tallissa kuin illalla peiton alla. Kilpailut olivat eri maailman menoa täällä kuin Suomessa ja sain paljon ajateltavaa tulevaisuutta varten. Sain hienon tilaisuuden päästä katsomaan Hampuri Derbyn finaalia, jota en vieläkään usko todeksi. Oon sanaton tästä reissusta, en tiedä miten tätä kuvailisi. Olen kyllä enemmän kuin iloinen, että pääsin toteuttaa pitkä aikaisen unelmani ja pääsin vieläpä todella hyvään paikkaan. Olen niin kiitollinen Nikelle ja Lauralle, he olivat todella ihania!

Saksasta ♥

Kesän alussa palattuani Suomeen aloitin Tokkolassa työt. Pidin koko kesän ratsastustunteja sekä hoidin tallia aina, kun pystyin. Tutustuin uudestaan Pertti-poniin, jonka kanssa aloin treenaamaan esteitä. Aloitettiin melkein nollasta ja kehityttiin parin kuukauden aikana todella paljon hyvien valmennusten ansiosta. Kesäkuussa Tokkolan rakas poni Tomi pääsi ikivihreille laitumille ja heinäkuussa Tiffanin vierailtua Jaalassa käytiin moikkaamassa Helkaa!

Pertti <3
Tokkolasta nämä kesältä, sekä Helka tuolla alhaalla oikealla!


Syksyllä alkoi viimeinen vuosi koulussa ja muutettiin hevosten kanssa Jokimaalle uusiin tiloihin ja saatiin uusi maneesi. Nyt on kyllä luxus-tilat koululla! Syksyn aikana olen ratsastanut paljon koulun hevosilla, olen tehnyt ensimmäisen estenäyttöni K3 arvosanalla ja esitettiin maneesin avajaisissa muiden luokkalaisteni kanssa katrilliesitys. Lokakuun puolessa välissä minulla alkoi viimeinen työharjoittelu ja suunnistin uudestaan Billnäsiin, jossa olenkin ollut koko loppuvuoden! Olen saanut taas valtavan paljon uutta oppia ja tsemppausta tulevaisuutta ajatellen. Mulla on ihan semmonen olo Billnäsissä, kuin olisin ollut siellä aina. Siellä on niin kotoisa olo.

Koulun hevosia syksyn ajalta.

Nyt Joulukuun lopun olen ollut Tokkolassa töissä, ratsastanut hevosia sekä pitänyt tunteja. Sirkku kävi heppailemassa täällä ja siitä kirjoitinkin postauksen aiemmin. Melko hevostäyteinen vuosi on ollut, etten sanoisi, mutta en kyllä valita! Olen erittäin kiitollinen kaikille, keiden hevosilla olen päässyt menemään. Olen oppinut tämän vuoden aikana hevosista ja ratsastuksesta varmaan enemmän kuin koskaan aiemmin ja koko ajan on halua oppia enemmän ja enemmän. Odotan innolla tulevaa ja sitä, mihin päädyn opiskelujeni jälkeen! Lyhykäisyydessään tämä vuosi on ollut ainutlaatuinen. Olen ylittänyt rajani ja näyttänyt itselleni, että minusta on tähän ja vielä enempäänkin. Tästä ei muuta kuin katse eteenpäin ja kohti uusia haasteita! Kiitos kaikille mukana olleille tästä vuodesta ♥

2 kommenttia:

  1. Harmi kun olet enää pari viikkoa Billnäsissä! Ikävä tulee..:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niimpä, tuntuu tosi oudolta että pian se on taas ohi :O

      Poista