tiistai 4. elokuuta 2015

OUR SUMMER 2015

Kun olin Saksassa, muistan kun itkin siellä katsellessani vanhoja heppavideoita. Pari tyttöä sieltä tuli juttelemaan kanssani ja kerroin heille, etten tiennyt yhtään mitä tekisin kesällä. Haluaisin kivan heppakaverin, jonka kanssa pääsisi kunnolla treenaamaan, varsinkin hyppäämään. Tokkolasta kun ei tällä hetkellä sellaista ponia löydy, kenellä pystyisi viikottain treenaamaan kunnolla. Tytöt tsemppasivat ja kannustivat minua paljon ja kuinkas kävikään, kun palasin Suomeen?

Kesäkuun alussa, muutamia päivä Saksan reissusta kotiuduttuani näin erään tuttuni Tokkolassa. Hän oli jo pari päivää etsinyt minua, mutten ikinä ollut paikalla ja silloin minulla ei vielä ollut kännykkää. Kuitenkin hän kysyi, kiinnostaisiko minua alkaa treenaamaan esteitä hänen poninsa kanssa. Olin tosiaan Pertillä mennyt pari vuotta sitten ja rakastuin sen luonteeseen ja ratsastettavuuteen. En edes miettnyt päätöstä, vaan suostuin heti tähän diiliin. Ihana poni, jolla pääsisi hyppäämään. Mitä muuta edes toivoisin?

Treenasin Pertin kanssa kesällä keskimäärin 1-3 kertaa viikossa. Yhdessä vaiheessa treenasin vielä enemmän, kun omistajalla oli niin paljon muita hommia hoidettavana. Pääosin minä hoidin hyppäämisen ja välillä maastoilin, kun taas omistaja hoitaa pääosin kouluilun. Aloitettiin Pertin kanssa kesän alussa ihan yksittäisillä pienillä esteillä. Pikkuhiljaa kuvioihin tulivat suhteutetut linjat sekä jumppikset. Alkukesä meni aika lailla yksin treenatessa ja ensimmäiseen estevalmennukseen lähdettiin vasta heinäkuun puolessa välissä.

Valmennuksien ansiosta kehittyminen esteillä on ollut ihan huikeeta. Viime valmennuksessa hypättiin jo rataa, erikoisesteitä ja kunnollisia oksereita! Pertin kanssa on ollut ihana tehdä hommia. Näkee, kun poni kehittyy ja se ihan oikeasti tykkää hyppäämisestä. Odotan innolla, miten hyvä poni tuosta vielä kehittyy. Olen niin kiitollinen, kun olen saanut näin hienon tilaisuuden viisivuotiaan ponin kanssa. 

Tämä kesä on ollut ihan mahtava. Vaikka säät eivät ole suosineet meitä muutamaa päivää enempää, niin mulla on ollut tosi hauskaa Pertin kanssa! Ihan sama, mitä teet ponin kanssa, niin aina meillä on ollut kivaa. Tähän kesään on mahtunut paljon kaikenlaista ponin kanssa. Toivottavasti saadaan nauttia yhteisistä hetkistä vielä talven jälkeen :')

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti