sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Pienen pieni poni Munkki


Pienellä harrate/tuntitallilla asustaa pienen pieni poni. Pieni poni on niin pieni, että ei sitä edes aina huomaa. Pieni poni on alle 90m korkea ja se on tallin pienin poni. Pieni poni on tallin paras poni ja ilman parasta ponia ei ole mitään.  Pieni poni on asustanut lähes koko elämänsä pienellä harraste/tuntitallilla. Pieni poni on tallin päätähti yhdessä toisen vähän isomman ponin kanssa. Tallin pienin, pippurisin ja parhain poni on  Munkki !


Munkki tulee toimeen kaiken kokoisten kanssa !

En mä voisi kuvitellakaan, ettei Munkkia olisi ollenkaan. Tämä pieni poni on ollut ihan aina tokkolassa, kun mä olen siellä ollut. Nuorempana Munkki oli vähän aikaa toisella tallilla, mutta muuten Munkki on aina ollut täällä tokkolassa. Munkki on elänyt monen monta vuotta jo ennenkuin minä olen edes syntynyt. Poni on saanut viettää monia hyviä hetkiä ja vieläkin poni porskuttaa eteenpäin menemään 24 vuoden iässä.


Munkki on aina ollut jokaisen pienen tytön unelma. Poni on niin kiltti ja pieni, eikä tee pahaa kenellekään. Onhan Munkistakin välillä kuoriutunut uusia puolia, mutta pääosin on poni aina ollut rauhallinen ja luottoponi. Monet aikuisetkin ihmiset muistavat Munkin monien vuosien takaa. Munkki on matkustellut ympäri Kouvolaa monissa erilaisissa tapahtumissa viihdyttämässä lapsia talutusratsastuksessa.


Tämä pieni on valloittanut monien ihmisten sydämmet, muun muassa minun. Aloitin hoitamaan Munkkia vuonna 2008. Silloin kun minä olin pieni ja Munkki nuorempi, pystyin vielä ratastamaankin Munkilla.  Muistan monet ratsastuskerrat tosi hyvin ja ajanutkin minä olen Munkilla aikoinani parikin kertaa ! Olen käynyt uittamassa Munkkia, olen pulkka-ajanut Munkilla, ollaan vain oltu ja paljon tehty muutakin yhdessä. Munkin kanssa on niin helppo olla, kun tietää ettei sillä ole kiire mihinkään tai keksi mitään temppuja. Nyt Munkin ollessa vanhempi ja minun kasvaneen pituutta, en ole enää paljoa ollut Munkin kanssa.



Toivon, että Munkki saisi elää vielä muutaman hyvän ja onnellisen vuoden. Haluan hyvittää nämä viimeisimmät vuodet Munkille ja viettää aikaa ponin kanssa ja tehdä kesällä jotain kivaa yhdessä. Haluan pitää huolta ja hoivata Munkkia. Haluan, että sillä on hyvä olla. Sä oot Munkki maailman paras shettis ♥


2 kommenttia:

  1. Munkki on niin paras ♥ Menin sillä muistaakseni ku kävin tokan kerran Tokkolassa joskus 7 vuotiaana :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha, jep ♥ Nojoo, varmaa kaikki on joskus ratsastanu Munkilla xd

      Poista