sunnuntai 7. heinäkuuta 2013

Kat- Jus seuraesteet 7.7. Helka, 60cm, 2/17

Tänään meillä oli tosiaan pitkästä aika Helkan kanssa estekisat. Mentiin vähäisten (ja ei niin hyvien) luokkien takia pelkkä 60cm. Se olikin loppujenlopuksi ihan hyvä, kun ei Helkalla ollut pahemmin yhtään 'omaa moottoria'. Tehtiin päivästä videopostaus, jonka löydätte Jennan blogista tai youtubesta jos haluatte katsoa :)


Paikan päällä oltiin juuri sopivasti ja välissä kerkesi rauhassa katsella paikat ja laitella Helka kuntoon. Helka oli verryttelyssä jo tosi tahmea eikä reagoinut haluamallani tavalla pohkeisiin. Tein tosi vähän mitään ylimääräistä ja hyppyjä otin yhteensä kolme verryttelyssä. Loppuun tein vielä parit käynti-ravi siirtymiset ennenkuin menin odottelemaan vuoroani.

näin paljon Helkaa kiinnosti :Dd
 © Senni Pio

Ennen mua lähti Soila ja Vallu sekä Sirkku ja Piltsu. Sirkun radan jälkeen vaihdettiin sen kanssa raipat, kun sillä oli pidempi ja sain sillä Helkan paremmin liikkeelle tarvittaessa (kiitos lainasta!!). Radalla kolisi monet puomit, kun Helkaa ei vain yksinkertaisesti kiinnostanut hypätä.. Ravirikkojakin tuli turhan monta, mutta en vain saanut sitä eteenpäin. Uusintaan asti kuitenkin päästiin ja odottelin perusradan jälkeen hetken ennen uutta lähtömerkkiä.



Uusinnassa Helka alkoi jo hyppäämään paremmin ja reipastuikin huomattavasti. Silti sekään ei miellytä itseäni täysin, sillä siinäkin tuli huonompia kohtia (esimerkiksi viimeinen kurvi). Kuitenkin tuloksemme riitti palkintosijoille!

mun suosikkikuva!
© Senni Pio

Jäätiin odottelemaan tuloksia kentälle ja pitkään johdettuani, meni meistä yksi ratsukko ohi sekunnilla ja jäimme hyviksi kakkosiksi hänelle :) Kyllä se poni sitten kunniakierroksella pinkoi sellaista vauhtia että.. Miksi se ei mennyt sitä vauhtia radalla?


Oli siellä radalla onneksi niitä hyviäkin kohtia, joten yritän nyt keskittyä enemmän niihin ettei jäisi niin huono fiilis :D En ymmärrä, pitäisi olla iloinen kakkossijasta, mutta siltikin minua ärsyttää se Helkan laiskuus ja sen sellainen..  Huomasin muuten, että mun seuranvaihdos ei ole vieläkään päivittynyt vaikka viestiä olen monet kerrat laittanut.. Senkin huomasin (tosin vähän liian myöhään), että mun ruusuke unohtui kisapaikalle, soitin sinne ja he lupasivat lähettää sen minulle postiin :)

ilme :D
© Sirkku Riitala

6 kommenttia:

  1. oon oottanu tätä postaust kokoaja :Dd mut onnee ;) ja kiva postaus !!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, joo vähän venähti kun en päässyt koneelle siihen aikan mitä oletin pääseväni :D Kiitos paljon !

      Poista
  2. voi ei toi helka on ihan supersöpö! hienosti menitte! :)

    VastaaPoista