lauantai 23. helmikuuta 2013

esteitä Vinskillä sekä muut kuulumiset

Torstaina mie illasta liikutin Ossin ratsastaen. Tunnin aiheeksi päätin kulmaan ratsastamisen ja pohkeeseen reagoimisen. Ratsastin suoraan ihan kulmaan asti ja pysäytin. Yritin pohkeella väistättää Ossi, että olisi kääntynyt, mutta Ossi koko ajan kääntyi lapa edellä, enkä saanut Ossia reagoimaan pohkeeseen. Otettiin vähän raviakin, mutta ei laukattu. Ravissa meni ihan ok, mutta siinäkin oli ongelmia mihin suuntaan pitäisi taipua. Muuten poni meni iha hyvin !

Perjantaina mulla oli vapaapäivä töistä ja olin kotona melkein koko päivän. Illalla käytiin viemässä pikkusisko Voikkaalle ja samalla käytiin robbarissa. Ostin arnikaa Minnin selkää varten, jos se vähän auttaisi siihen selkäjumiin :) Ilonan piti tulla meille yöksi, mutta päädyttiinkin menemään tallille yöksi. Oltiin käymässä puolen yön aikaan nukkumaan, mutta mulle ei uni tullut sitten millään ja mä nukahdin vasta kahden jälkeen :/  Heräsin yöllä puolen tunnin välein ja herätys mulla oli kuudelta, kun kävin viemässä hevoset ulos. Sellaset vajaa neljän tunnin yöunet..


(Eli siis lauantaina ) kun olin vienyt hevoset ulos, siivosin vielä takakarsinat. Menin takaisin nukkumaan seitsemältä ja laitoin herätyksen kahdeksaksi ja menimme Ilonan kanssa siivoamaan etutallin karsinat. Karsinat me saatiin yhdeksän jälkeen siivotuksi ja siitä Ilona lähti ajamaan Ollia ja mie menin kaupassa käymään. Siitä alkoi hevosten liikutus.

Juoksutin ensimmäisenä Ossia vähän aikaa kevyeti liinassa, mutta Ossin mielestä olisi ollut paljon kivempaa viskellä päätä ja kiusata mua.. Keskityin lähinnä siihen, että sain sen juoksemaan ravia ympyrällä tasaisesti ilman suurempaa häslinkiä.


Seuraavaksi menin kentälle hyppimään Vinskillä. Laitettiin Vilman kanssa Vinski kuntoon ja tehtiin yksi pieni este kentälle. Verryttelin Vinskin ja aloitin "hyppäämisen" kavaletilla. Voisin ehkä opetella ratsastamaan, koska videolta mun meno näyttää järkyttävältä.. Pitäisi alkaa käymään estevalmennuksissa, mutta tarvis jonkun kivan hepsun kellä mennä. Tai sit yksinkertaisesti lopetan ratsastuksen, kun ei tästä tule mitään ! Vinski ei oikein edes hypännyt noille esteille ja se veti jotain ihme loikkia esteiden jälkeen, että en sit tiiä mistä johtui.. Hyppyjen jälkeen Vinski oli hiessä niin verkkasin sen hyvin loppuun ja jätettiin poni talliin syömään heiniä melassiveden kanssa fleeceloimi päällä.




Viimeisenä menin liikuttamaan Minnin kentälle ilman satulaa. Käynnissä sain Minnin ihan hyvän tuntuiseksi, mutta Ravista ei tullut yhtikäs mitään, joten en edes jaksanut yrittää. Niimpä käveltiin varmaan joku vajaa puoli tuntia kenttää ympäri pitkin ohjin. En oikeesti tiedä mitä mä tekisin näitten ponien kanssa.


Vilma ja Ilona lähti sillä aikaa kun ratsastin Minnillä. Kello oli vasta vähän yli yksi enkä jaksanut kotiin mennä. Menin sitten asuntovaunuun nukkumaan ja tein iltatallin viiden ja kuuden välillä. Mulla on huomenna ja maanantaina töitä, tiistaina menen Kouvolaan ja olen siellä keskiviikkoon asti. Torstaina ja perjantaina töitä, lauantai vapaa ja sunnuntai työt.. Ihanaa !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti