tiistai 12. helmikuuta 2013

minusta tuli yksisarvinen heppa (viikonlopun kuvapläjäys)

Heippa ! Viikonloppuna en kerennyt tulla postailemaan, mutta nyt kun en tänään töissä ole, niin kerkesin tulla teillekin kertomaan mun kuulumisia :)

Perjantaista en oikeasti muista mitään, mutta ainankin Ossin blogiin olin käynyt kirjoittelemassa sen ratsastuksesta. Eli työt olen tehnyt ja Ossin liikuttanut. Mun muistaakseni mä Minninkin liikutin kentällä rennosti satulan kanssa kaikissa askellajeissa.

Lauantaina Carita tuli mun kanssa tekemään ja kun oltiin aamutalli saatu tehtyä, niin lähdettiin Vinskillä ja Epulla maastoon. Alkumatkasta metsässä oli tosi huono pohja poluilla, niin meidän piti kävellä n. 2km ja sen jälkeen pystyttiin ravaamaan ja laukkaamaan. Ravattiin aluksi ihan rauhassa, mutta Epun mielestä olisi ollut kivempaa mennä kovaa niin se vähän pukitteli mun ja Vinskin takana. Carita onneksi pysyi sen pukeissa kyydissä! Meidän oli tarkoitus ratsastaa ensin meille ja siitä jatkaa vielä matkaa, mutta meillä meni jo tunti siinä, kun ratsastettiin meille, niin ei sitten lähdetty enään pidemmälle. Meille mentäessä tulee yksi melko pitkä suora, niin laukattiin siinä. Vinski nosti hyvin laukan, mutta Eppu lähti pukkilaukkaa Vinskin ohi. Vinski hermostui siitä ja yritti lähteä kisaamaan Epun kanssa, mutta sain Vinskin hidastettua raviin ja Eppu hidasti sitten kanssa. Kun oltiin meillä, niin mun pikkusisko Vilma oli tehny meille leipiä. Syötiin ne ja lähdettiin takasin tallille päin. Kotiin päin meno sujui paljon paremmin ja kun olimme tallilla, niin kaksi tuntia meillä kesti yhteensä. Purettiin ponit, laitettii loimet ja karsinaan heinää ja melassivettä.

ennenku lähdettiin syömään, otettiin mulle uusi profiilikuva
sorry likane takki

Käytiin kelossa syömässä ja kun tultiin siellä, oli tunnit alkanut. Odotettiin, että ne loppui ja lähdin Minnin kanssa kentälle vähän pomppimaan. Otin muutaman hypyn pienelle esteelle, mutta Minni ei tuntunut yhtään normaalilta ja jätin hyppäämisen sikseen. Yleensä Minni on todella reipas, varsinkin esteillä, mutta nyt sitä joutui oikeasti käskemään eteenpäin, että se suostui pitämään laukkaa yllä. Ei se siitä pienestä esteestäkään yhtään innostunut ja oli muutenkin ihmeen vaisu. Loppuverkkasin ponin ja lopetettiin siihen. Pitää nyt katsoa mihin suuntaan Minni tosta menee, mutta ei olisi kiva kun taas tulisi pakkia..


Illemmalla ratsastettiin vielä Ossilla ja Ripalla kentällä. Ossi meni hyvin eikä pysähdellyt kertaakaan ilman lupaa, wuhuu :)! Tehtiin Ossin kanssa ihan perusjuttuja, eikä niissä hirveästi mitään ongelmia ollut. Ripalla puolestaan oli hirveästi virtaa ja Caritalla se laukassa veti päätä alas ja loikki ihmeellisesti. Mä käväsin siellä selässä nopeasti, mutta ei se mulla niin pahasti mennyt kuin Caritalla. Ei se lopuksi Caritallakaan enään loikkinut. Jäätiin Caritan kanssa tallille yöksi ja tehtiin iltatalli kahdeksan jälkeen, kun ei ollut mikään kiire.

daim-kakku, nammm ♥

Sunnuntaina mä heräsin kuudelta viemään hevoset ulos, mutta Carita jäi vielä nukkumaan. Kun mä aloin siivoamaan Eetun karsinaa, niin sen ovi putosi mun päähän ja nyt mun otsassa on keskellä otsaa hieno kuhmu. Ei onneksi sattunut yhtään tai muuta. Kirosin sen oven alimpaan maanrakoon ja kun se ei mikään kevyin ole !.. Sanoin Ilkalle siitä, niin se onneksi laittoi sen niin, ettei se enään putoile ! Se oli nimittäin kerran aikaisemminkin pudonnut, mutta silloin se ei ihan osunut mun päähän.

Kun karsinat oltiin saatu siivottua, mentiin vähäksi aikaa nukkumaan takasin ja yhdeksän jälkeen lähdettiin laittelemaan shettiksiä kuntoon, kun Voikkaalla oli laskiaistalutus. Siellä oltiin klo 11-14 ja välissä päästiin syömään hernekeittoa ja laskiaispullia. Seikkailtiin Caritan kanssa ympäri kirkkoo ja hukkasin mun lapaset samalla. Piti sitten kiertää uudelleen koko kirkko ja ne löytyi sitten kahvittelu huoneesta.



tomi, tää on siitä iha sika hyvä kuva :o♥

olli <3

kiva niskasiili xd, mut munkki ♥

Tallilla oltiin vähän yli kaksi ja oli juuri tunnit alkanut. Purettiin ponit ja illemmalla kävin juoksuttamassa ensin Offen ja Minnin ja sen jälkeen Ossin. Näistä mulla oli kuvia, mutta en sitten tiedä mihin Carita ne on hävittänyt sen kamerasta.. Kyllä se oli Ossista yhden kuvan mulle laittanut. Minni ja Offe oli ihan innoissaan ja ei tarvinut kahta kertaa käskeä, kun ne laukkaili kenttää ympäri. Ossillakin oli kyllä virtaa, mutta se käytti sen vähän vääriin asioihin, nimittäin poni päätti mennä kentän langoista läpi suokkien luokse.. Onneksi sen sai sieltä kiinni ja jatkoin juoksuttamista liinan kanssa. Tehtiin iltatalli ja lähdin kotiin joskus kuuden jälkeen.


Maanantaina mä tein työt ja päivällä kengittäjä tuli vuolemaan Ossin, Minnin, Eetun ja Munkin kaviot ja kengitti Ollin ja Offen. Mä olin tallilla ottamassa heppoja ja pitämässä kengittäjälle seuraa. Kengittäjä lähti kolmelta ja Ilona tuli siihen aikoihin tallille. Lähdin Ilonan mukaan maastoon Ossilla, kun Ilona ajoi Offea. Ossi meni ihan hyvin, mutta laukoissa Ossi vähän pukitteli. Tehtiin Ilonan kanssa yhdessä iltatalli.

Tänään mä oon kotona, kun meille tulee iltapäivällä vieraita. Yritin äsken etsiä jotain cd-levyjä niin löysin yhden tooosi vanhan lastenlaulu-levyn, mitä me kuunneltiin aina pienenä mummilla ja vaarilla. Siinä oli muun muassa tälläisiä biisejä: polkupyörä, vaarilla on saari ja mummin nannat. Ihan huippu kappaleita :')

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti