keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

koulu"valmennus" plus muuta

Huii, parin päivän aikana on tullut uusia lukijoita joukkoon ! Kiitokset kaikille, keitä kiinnostavat minun tekstini :') Vielä 10 lukijaa lisää niin on arvontaa tulossa. Saa ehdotella jotain hyviä palkintoja, mitä voisi arpoa. Mä olen nimittäin tosi huono keskimään mitään.. :/


Olin tosiaan viikonlopun Kouvolassa ja siellä kirjoittelin viimepostauksen. Kävin lauantaina illalla juoksuttamassa Fasun vapaana tarhassa n. 25min sekä tein iltatallin siellä. Olin Ellalla yötä ja Sunnuntaina kävin aamupäivällä liikuttamassa Helkan. Käytiin kentällä pyörähtämässä, mutta ei siinä oikein mitään ihmeellisiä tehty, joten käytiin maastossa käppäilemässä. Tulin sieltä suoraan Jaalaan ja olin loppupäivän /-illan kavereiden kanssa.

Maanantaina mulla alkoi tokkolassa tän viikon työputki ja aamutallin jälkeen kävin kaverini kanssa kahvilla. Iltapäivällä liikutin Minnin ja kun oon sillä ny niin paljon kentällä ratsastanut, niin päätin pitää vähän rennomman päivän. Alkuun juoksutin Minniä liinassa kaikki askellajit läpi ja sen jälkeen tein pienen esteen Minnille, jota se pääsi pomppimaan. Minni oli ihan innoissaan ja peräpää lensi paljon :p Pienten pomppujen jälkeen Minni sai vähän aikaa juoksennella vapaana kentällä ja käveltiin tallin pihaa yhpäri loppukäynnit. Illalla tein nopsaa iltatallin ja Vesku tuli hakemaan mut, kun menin auttamaan sitä hoitamaan sen hevoset.


Tiitaina (eilen) olin taas töissä ja jäin koko päiväksi tallille. Kävin kaupassa ja nukuin asuntovaunussa. Maarit tuli pitämämään minulle ja Minnille "kouluvalmennuksen". Maarit toi myös pari satulaa sovitettavaksi, mutta eivät olleet sopivan kokoisia. Jouduin siis menemään ilman satulaa. Aloitettiin ihan vain tekemällä käynti-pysähdys siirtymisiä. Keskityttiin eniten mun istuntaan ja siihen, miten saisin Minnin reagoimaan paraiten. Maarit joutui vähän väliä muistuttamaan mun käsistä (nyrkit pystyyn ja kyynärpäät kiinni, rennot kädet), jaloista (pidä jalat rentoina ja pitkinä) sekä ryhdistä (napa ja rinta eteen, hartiat taakse). Mulla on järkyttävän huono istunta ja se on mennyt entistä huonompaan suuntaan, kun en ole valvovan silmän alla ratsastanut pitkiin aikoihin. Myös ilman satulalla ratsastaessa könötän hirveästi :/

Minni meni ihan hyvin kaikki muut, paitsi pysähdykset, väistöt ja laukannostot. Ei niitä hirveästi tehty, kun eivät ne onnistuneet ja keskityttiin enemmän siihen, missä se meni hyvin. Käynnissä mulla meni tosi hyvin, mutta ravissa mä rupesin jännittämään ja jäin vetämään Minniä suusta. Laukkaa ei otettu muutakuin sen verran, että saatiin yhdet onnituneet nostot kumpaakin suuntaan. Mulle jäi tunnistä vähän niinjanäin-fiilis, jotku asiat meni hyvin, mutta jotkin asiat eivät sujuneet. No, ensiviikolla uudestaan ! Tunnin jälkeen tein iltatallia valmiiksi ja kuvailin, kun Ilona juoksutti Offea. Illallemmalla Ilonan pyynnöstä ratastin hetken aikaa Ollilla ja Ilona Vinskillä. Otin nopeasti kaikki askellajit läpi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti