perjantai 15. maaliskuuta 2013

Tän päivän ratsastukset Minnillä

Tänään mulla oli taas työt ja aamutallin jälkeen tulin kotiin. Kirjoitin päivällä jo yhden postauksen, joten muistakaa se lukea. Kun Vilma pääsi kotiin koulusta, lähdettiin tallille kolmen jälkeen. Kävin heti hakemassa Minnin sisälle ja lähdin kentälle sillä.


Kokeilin tänään tehdä erilaisen verryttelyn. Pari kierrosta käyntiä, pari kierrosta ravia ja pari kierrosta laukkaa pitkin ohjin kenttää ympäri. Otin ohjat tuntumalle ja aloitin käynnissä taivuttelemaan keskiympyrällä. Minni oli vasempaan kierrokseen tosi hyvän tuntunen, mutta oikeaan kierrokseen Minni oli taas hirveän jäykkä ja yritti puskea pohkeita vastaan. Kun sain Minnin menemään käynnissä kivasti, siirryin raviin.


Ravissa Minni oli taas alkuun tosi jännittynyt. Sain Minnin melko nopeasti tuntumalle hyväksi, mutta askel oli tosi lyhyttä. Minnillä on varmasti takajaloissa jotain häikkää, koska ei se muuten olisi tälläinen :/ Pitää puhua tallin omistajalle, jos vaikka saisi eläinlääkärin katsomaan takajalkoja. Sen olen videolta huomannut, että vasen takajalka on vielä jäykempi kuin oikea takajalka. Vasempaan kierrokseen Minni oli erittäin hyvä, ellei täydellinen. Oikeaan kierrokseen ei olisi millään tahtonut taipua ja ottaa rennosti. Otin aika nopeasti ravia ja siirryin laukkaan.


Tänään Minni kulki laukassa pitkästä aikaa reippaasti ja eteenpäin omalla mooottorilla ! Piti jopa pidätellä sitä, kun oli niin innoissaan 8) Kivaa, kun se laukassa on taas normaali, kun se on nyt ollut todella kauan huono laukassa. Otettiin laukkaa tosi vähän kumpaakin suuntaan ja sitten vielä ravailin loppuun tuntumalla hetken aikaa ja annoin jölkötellä pitkin ohjin omaa tahtia. Käveltiin pitkät loppukäynnit ja tallissa vielä taivuttelin ja venyttelin joka suuntaan ponin. Mulle tuli tänään mieleen, niin kiinnostaisiko teitä jos tekisin videon, miten venyttelen Minnin ratsastuksen jälkeen ?


Minnin ratsastuksen jälkeen aloin tekemään iltatallia ja kotona olin kuudelta. Aloin tekemään blogia melkein heti ja välissä katoin salkkarit. Nyt mä lähden bussipysäkille ja huomenna luvassa Helkailua  ;)

2 kommenttia:

  1. Kiva postaus :) Olen uusi lukija! Ois kiva jos ryhtyisit lukijaks mun blogis :D

    http://lotanhevoselamaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista